Conflicten op de werkvloer
Je kent ze vast wel, die sluimerende ruzies. Tussen collega’s, of tussen leidinggevenden. Soms lossen ze vanzelf snel op, soms blijven ze hangen. Hoe ga jij daarmee om? Wat doe je? Wanneer doe je dat? Wat doe je juist niet?
Let wel: ik heb het nu niet over een stevig meningsverschil over een inhoudelijke keuze. Dergelijke ‘conflicten’ zijn dienstig omdat ze helpen duidelijkheid te krijgen over wederzijdse belangen en ideeën. Nee, ik heb het over de felle ruzies, waarbij niet meer rechtstreeks met elkaar wordt gecommuniceerd. Ruzies waar omstanders bij worden betrokken. Waar je bijna ‘gedwongen’ wordt partij te kiezen. Dergelijke conflicten komen helaas veel voor in werkomgevingen.
Tijdens mijn workshop gaan we in op deze conflicten. Hoe herken je ze? Hoe zie je in welk stadium het conflict verkeerd? We bespreken bestaande casus, waarbij iedere deelnemer vooral wordt uitgenodigd zelf een casus in te brengen.
Conflicten kosten altijd veel tijd en geld

De boel ‘een keer lekker laten knallen’ is nooit goed

Na deze dag heb je geleerd:
- Wat een conflict eigenlijk is
- Hoe je sluimerende conflicten herkent
- Welke weg je kunt kiezen om een conflict bespreekbaar te maken
- Wat jouw conflictstijl is
Schrijf je in op de eerstvolgende workshop ‘Conflicten op de werkvloer’
Het aantal deelnemers per workshop is beperkt. Ik doe je altijd een voorstel voor de eerstvolgende mogelijkheid om deel te nemen